sunnuntai 11. huhtikuuta 2010

Tavoite melkein saavutettu...

Eli tavoitteeni tälle viikonlopullehan oli, että saisin Zauberball sukat valmiiksi, no... toinen sukka on valmis, ollut jo jonkin aikaa ja toinenkin melkein valmis (edelleen siis;)), muutama rivi kärkikavennuksiin enää. Eli aikalailla valmiit, eikös?

Revontulihuivi sen sijaan ei ole edistynyt yhtään... En vain ole ehtinyt sitä edes syliini ottaa! Eli anteeksi vain ystävä-kulta, mutta hetken saat vielä odottaa tuota ihanuutta:)

Sain tehtyä yhden punaisen salomoninsolmuhuivin, siitä kuvaa myöhemmin. Sitten vasta näytille kun on päässyt perille ensin;)

Ja sitten listalla oli kuopukselle parit ulkohousut. Ne sentään sain tehtyä! Hyvä minä;) Tosin jälki ei ehkä ollut maailman parasta, mutta asiansa ajaa, se on pääasia. Kuvasin ne äsken viimeisillä akut henkäyksillä (just sain koneelle siirrettyä). Toiset on kuopuksella jalassa, olleet koko päivän siitä asti kun valmistuivat:) Eli voi kai tulkita, että hän käyttää niitä mielellään? Nuo vihreät sain eilen illalla valmiiksi.



Ja kun kerran ompelukoneelle pääsin, niin käytin mielentilaani hyväksi ja tein myös kummipojalle jotain:



Minä ompelijana omaan enemmän intoa kun taitoa, mutta tästä takista tuli hyvä:) Voin hyvällä omalla tunnolla kehua itseäni, ainakin niin kauan kun nämä perille pääsevät (kummipojan äiti on kouluja käynyt tällä saralla...). Mutta leijumpa siihen asti pilvissä:D

Meillä on miehen kanssa sellaista yhteistyötä ompeluksissani, että jos tarvitaan neppareita, niin hän paukuttelee ne paikoilleen:) Eli tähän kummipojan takkiin on ottanut osaa myös "kummisetä".



Tässä housut vielä lähempää. Lahkeet voi kääntää noin kivasti mikäli liian pitkät:)



Oli kiva tehdä näitä pieniä juttujakin välillä:)

Valmiiksi leikkasin vielä yhden kassin, sen aion ommella jossain välissä. Tänään vaan ei enää jaksanut. Nyt hetkeksi tikuttamaan sohvalle ennen nukkumaan menoa:)

2 kommenttia:

  1. Hienoja ompeluksia, wau. Mä ostin sellaisen nepparisaksivehkeenkin mutta en mä vaan onnistu neppareita enkä reiän reunoja saamaan. Tarttee varmaan lainata sun miestä;)

    Ja sitt vaan ilmottautumaan mulle myssytapahtumaan talkooväeks.

    VastaaPoista
  2. Kiitos Kristiina:) Olen itsekkin tyytyväinen ainakin osaan noista. Ilmoitat vain ajoissa koska laitan miehen tulemaan;)
    Mä en valitettavasti pääse myssytapahtumaan talkooväeksi, olen samaan aikaan esikon luokan myyjäisissä leirikouluun rahaa vuolemassa.

    VastaaPoista