lauantai 1. lokakuuta 2011

Lankamatkalta raporttia :)

Eilen siis oli odotettu lankamatka tiedossa Viroon :) Meitä oli matkassa 12 neulovaa naista! Matka taittui nopsasti Tallinkilla, melkein kaikki meistä kävivät aamupalalla laivassa ja loppuaika menikin sitten neuloessa ja höpötellessä :)

Matka Raasikuun taittui tilataksilla. Satamasta matkaamme lähti Anna paikallisoppaksi. Kiitos Anna!

Tässä kuvassa olemme lähdössä satamasta kohti tehdasta :)

Aade Lõngin tehtaalle päästessämme, huomasimme kauhuksemme, että pihassa oli iso bussi! Kääk! Jäikö meille yhtään lankaa?! No onneksi eivät olleet hyllyjä ihan tyhjentäneet ;) Vaan meillekin jäi jotain ostettavaa. Kuvat lankahyllyistä otin vasta ostosten jälkee, lankaa oli enemmän hyllyillä silloin kun astuimme tehtaalle sisään :D

Minun vironvilla ostokseni saattoivat ehkä hiukan karata käsistä ;) Lankaa ostin tehtaalta nimittäin reilun 5 kiloa!! Mutta kun ne oli niin ihania, enkä ihan kaikkea ostanut itselleni kuitenkaan :D Ja jono kassalle oli aika pitkä siinä vaiheessa kun siihen itse pääsin, niin pitihän sitä sitten napata vielä pari-kolme vyyhtiä jonottaessakin ;) Lähinnä nuo yksiväriset on sellaisia heräteostoksia, kuulemma tuo violetti oli niin minun värisenikin :)

Takaisin Tallinnaan päästyämme kävimme tietysti Karnaluksissa :) Sieltä tarttuu mukaan aina kaikenlaista tarpeellista. Lankaa en hirveästi sieltä ostanut (hyvä kun jaksoin raahata nuo villat mukanani ;)), Snylleni kuitenkin jotain, joten kuvia en laita näkyville :)

Tällaiset ostokset lähtivät mukaani siis Karnasta :)

Noita kuvassa näkyviä peltirasioita ostivat muutkin, minä olen siihen syyllinen :D

Syömässä kävimme koko porukalla Solaris keskuksen Vapianossa. Kaikki vain eivät tainneet syödä siellä kylläkään. Minä söin pienen salaatin kera jättikatkarapujen. Oli hyvää! Tuonne menen kyllä uudestaankin, niin hyvää oli ruoka siellä :)

Me Zeldan kanssa saavuimme satamaan niin aikaisin, että päätimme istahtaa Last Bar:iin ja ottaa yhdet :D Minä join kuivan kuoharin ja Zelda tumman oluen.

Laivamatkalla takaisin tullessa oli iloista ja vähän jo väsähtänyttäkin neulojaa :) Mutta vielä muutama jaksoi opetustuokion oikein hyvin, yksi neulojista opetti virkatun ja huovutetun pannualusen tekoa. Itsekin sain ohjeet, mutta olin jo liian väsynyt opetustuokioon. Opettelen sitten itse kunhan ehdin, lankaa ostin pannunalusia varten kyllä Karnasta :)

Melkein olin jo nukkumaan valmis kun pääsin kotiin! Yllättävän raskasta oli vetää laukkua perässä kotimatka ja yllättävän kauan kesti kotimatka yleisillä kulkuneuvoilla. Onneksi neiti tuli äitiään vastaan pysäkille ja urhollisesti kiskoi reilu 5 kiloa lankaa kotiin asti ;)

Kiitos teille kaikille seuralaisille :) Kivaa oli, otetaan joskus uudestaan!

Ja mukavaa viikonloppua kaikille teille, jotka tämän sekavan sepustukseni jaksoitte lukea loppuun asti :)

1. Voi, miten ihana reissu teillä on ollut! <3

2. Kiitokset sinulle mukavasta seurasta. Ensi kertaan taas:)

Täälläkin aika uupuneena kotiuduttiin;D

3. Ai sinäkin olit villatehtaalla :) Mahtavat ostokset sait tehtyä, taitaakin olla vaan hyvä, että en ole itse tuonne koskaan vielä päässyt!

4. Red Dragon: Oli meillä <3

Zelda: Juu, ensi kertaan taas :)

helena: Olinhan minä :) Vähän liiankin mahtavat :D Oli noissa rahaamista, onneksi oli kassissa pyörät alla :D Vähänhän sitä tuolla villamäärässä hullaantui ;)

5. Hyviä kuvia! Olisi minunkin pitänyt ottaa enempi lankakuvia. Kyllä nuo lankamatkat ovat aina niin ihania. Toivottavasti mennään taas. Olisi pitänyt ostaa tuota vihreää, en ehkä kyllä olisi jaksanut enää kantaa. Noita pannunalusia on kiva ja nopea virkkata. Miten voi pesukone ollakin niin tärkeä.

6. Mahtavan saaliin olet saanut :) IHanan kuuloinen reissu.

7. Ihania ostoksia olet tehnyt. Kiva reissu varmasti, noin porukalla:)Mukavaa viikonloppua.

8. Upea reissu teillä, kateellisena kuolannut kuvia. Jos joskus taas teette reissun ja puuttuu väkeä. Maiju olisi innokas tulemaan mukaan. Yksin en osaa lähteä.

9. Kiva reissata samanhenkisten ja kannustavien naisten kanssa niin ei tarvii kotona harmitella mitä jäi ostamatta.

10. Onpa kyllä ollut kivan kuuloinen reissu! :)

11. Outi-M: Tuossapa ne taisi olla kaikki ottamani kuvat reissusta... Eli montaa ei tullut otettua.
    Minäkin toivon, että mennään taas, on nuo niin kivoja reissuja samanhenkisessä porukassa <3
    Saat lainata meidän konetta jos haluat :) Löytyy meiltä kuivusrumpukin! Ajattelin kyllä tosiaan muutaman pannunakusen kokeilla, mietin vain että tulikohan ostettua liian vähän tuota lankaa niihin... En kyllä olisi enää jaksanut kantaa enempää minäkiään :D

Elina: kiitos :) Meillä oli kyllä kivaa (miinuspuolena rakot jalkapohjissa ja sukkahousut melkein tappoi minut! ;))

Askartelin itte: Kiitos :) Minustakin nuo on kyllä aika ihania :D Mukavaa viikonloppua sinulle myös :)

maiju: Oli meillä :) Ei kannata olla kateellinen! Minä ainakin olen mahdollisuuksien mukaan valmis lähtemään ihan koska vain taas Tallinnaan, sinulle oppaaksi :)

Katju: Totta! Ja kassajonostakin aina voi lähteä hakemaan viimeiset ostokset ;) Zeldakin lupasi Karnaluksin jälkeen vahtia, etten osta mitään turhaa :D

notto: Meillä oli kivaa :) Rahaahan tuolla aina kyllä menee, kun toinen toisiamme kannustamme ostanmaan lankaa, että ei lopu kesken :D

12. Kiitos Lila! Hyödynnän sukulaisia "oikean" pyykin suhteen. Täytyy sitten parin viikon kuluttua opetella huovutus uudella koneella.

13. Olipa mahtava matka!!! Oikea unelma käsityöihmiselle!!
    Mukavaa Mikkelinpäivää :)

14. Olipa tosiaan ihanan kuuloinen reissu teillä ja ihania lankoja olet ostanut! :)

15. Onpas upeat ostokset, vau! Minä olen kanssa innokas lähtemään porukalla vastaavalle reissulle. Tuolla tehtaalla en ole koskaan käynyt ja se niiin houkuttaa :) Karnaluksi onkin sitten jo tutumpi paikka.

16. Voi ei, minäkin haluaisin tuommoiselle risteilylle. Sopisko joku kerta mukaan ? Meilläkin olisi ensi kuussa liiton edullinen risteily Tallinnaan. Se on kumminkin ihan ryyppy-risteily, eikä kukaan lähde kanssani lankaostoksille. Päätinkin jäädä pois, mitäs suotta lähteä sinne ikävystymään.

17. Pikkuisen ostit lankaa ... :-)

18. Ihania, kyllä noista muutama Revontulen ja muutakin mukavaa pistelee. Minuakin kiehtoisi kovasti tuommoinen naisten neule- ja lankareissu kun miestä ei raaski niihin kaikkiin lankakauppoihin raahata.. Joten jos sellaiselle joskus on mahdollista päästä mukaan niin ilmoittautuisin kyllä heti joukon jatkoksi!

19. Vasta nyt ehdin lukemaan muiden matkakertomuksia... Meillä oli kiva matka. Kiitos seurasta!

20. Tuollainen reissu on varmasti antoisa kaikella tapaa! Aika muhkeat tuliaiset sinulla :)

21. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

22. Kiitos seurasta! Siis kun näitä kuvia katselen niin enhän mie edes ostanut lankaa.. en ainakaan paljon!

-marsu-

23. Mahtavat ostokset =) Toi yksvärinen turkoosi on ihana!

24. Outi-M: Ok :) Mutta jos tarvitset apua niin täällä ollaan!

Kotiäiti: Oli kiva reissu, nyt vaan mietin että mihin nuo kaikki unelmat saan mahtumaan :D
    Mukavaa alkanutta viikkoa sinulle!

Kerttu: Kiitos :) Meillä oli mukavaa, paitsi ne rakot jalkapohjissa ;)

Mari: Ihan ekaa kertaa minäkin olin tuolla tehtaalla :) Porukalla nuo reissut on kyllä kivoja! Itse en ole ikinä vaan järjestänyt tuollaisia, mukana vain kulkenut :)

Sude: Katsellaan josko tulevaisuudessa pääsisimme yhdessä :) Minäkään en ryyppyristeilyillä viihdy... Tiedän kahdenlaisia matkoja Tallinaan joko ryyppyreissuja tai lankamatkoja :D

Ihalaiska: Juu, ihan pukkuisen :D Vähän karkasi lapasesta ;) Mutta budjetti ei ylittynyt vaan rahaa tuli takaisinkin :)

Aarniluntu: Kyllä vain :) Ja jos vaikka opettelisi jonkun ihan uuden mallinkin välillä ;)
    Minäkään en miestä raaski raahata lankakaupoille, siksi on kivaa saman henkisessä porukassa reissata :) Pistetään toive korvan taakse :)

Minna: Kiitos seurasta itsellesi myös :)

Pirjo: Kyllä vain :) Jep, vähän karkasi lapasesta nuo ostokset :D Mutta lankaterapiaa sain oikein kunnolla <3

maiju: Laitahan mulle sähköpostia :)

marsu: Kiitos seurasta myös itsellesi :) Eihän meistä kukaan ostanut! :D

Sansui: Jep ;) Minustakin se on ihana!

25. Oijoi, kyllä itsekin kaipaisi tuollaiselle reissulle :) kuulosti niin mukavalta ja nuo ostokset <3

26. Miia: Meillä oli mukavaa ja noita ostoksia oli aikamoista raahata :D Mutta tosin ei tullut mieleenkään jättää niitä mihinkään ;)

27. Ihana reissu on teillä ollut. Josko minäkin sitten joku kerta taaspääsisin mukaan.

28. seijap: Oli meillä ja kyllä sinäkin taas mukaan pääset varmasti kunhan itse vain kiireiltäsi ehdit <3

Neulisti: Hih, tuleehan se väkisin kun lankapitoisia kuvia katselee :) Niin minullekin jos muiden blogeissa on paljon lankaa :)

29. Voi miten ihanalla matkalla olette olleet, ja mikä kasa lankaihanuuksia on mukaan tarttunut... Täällä yksi kateudesta vihreä! :D